Facebook Twitter Pinterest email tisk

Dna a cukrovka - rámcový jídelní lístek pro diabetickou dietu (175 g sacharidů za den)

Rámcový jídelní lístek pro diabetickou dietu (175 g sacharidů za den)

Energie 6 150 kJ, bílkoviny 75 g, tuky 50 g, sacharidy 175 g.

Snídaně (celkem by měla obsahovat 35 g sacharidů):

Přesnídávka (celkem by měla obsahovat 15 g sacharidů):
Oběd (celkem by měl obsahovat 40 g sacharidů):
Svačina (celkem by měla obsahovat 25 g sacharidů):
Večeře (celkem by měla obsahovat 40 g sacharidů):
2. večeře (celkem by měla obsahovat 20 g sacharidů):

Tato dvě onemocnění bohužel nevyléčí speciální dvoutýdenní dieta či různé léky a doplňky stravy podporující redukci hmotnosti, o kterých se s oblibou píše v některých časopisech. Po krátkodobé dietě se totiž většina jedinců vrátí zpět k původním návykům a tím dochází k nechtěnému jo-jo efektu.

Je dobré si uvědomit, že nedržíte dietu, ale učíte se pravidelné racionální stravě. Tedy stravě, která je doporučována celé populaci. V běžném životě to znamená, že si můžete s klidným vědomím a svědomím občas dopřát i některé ze „zakázaných“ oblíbených potravin, pokud je započítáte do celkového denního příjmu a výdeje energie. Jednoduše, pokud máte večer v plánu například oslavu narozenin a víte, že tam bude spousta lákavých pokušení, vykompenzujte je pohybovou aktivitou ještě ten samý den před oslavou nebo den poté. Také můžete ten den, či den poté, omezit celkový příjem energie v průběhu dne, například k hlavnímu jídlu si dát pouze zeleninový salát nebo si nedopřát zbytečně kalorické svačiny. A pokud se jeden den zapomenete a zhřešíte, nezoufejte, nic není ztraceno, tímto způsobem to můžete zachránit pozítří.

Je dobré si zapamatovat: Nejsou zdravé a nezdravé potraviny, ale pouze jejich nezdravé množství.

Zdroj: Dna a cukrovka
Zveřejněno: 30.5.2019



SiteMAP