Facebook Twitter Pinterest email tisk

Co jíst a nejíst při cukrovce - cukrovka a med

Cukrovka a med

Med, podobně jako ostatní cukry, představuje rychlý zdroj sacharidů. Jedna polévková lžíce obsahuje zhruba 17 gramů sacharidů. Na rozdíl od obyčejného cukru však med obsahuje také vitamíny, minerály a antioxidanty. Je však potřeba volit ten správný produkt, některé jsou totiž natolik upravovány, že ztrácejí svou přidanou hodnotu. Vždy proto raději sáhněte po surovém medu přímo od včelaře.

Med má glykemický index 55, zatímco cukr 65, což jasně mluví ve prospěch medu. Hladina cukru v krvi zůstává po požití medu nižší, než je tomu u cukru. Med je jednoznačně lepší varianta pro zdravé lidi, ale i diabetiky, než je bílý rafinovaný cukr. Je to dáno i tím, že med má prokazatelně silné antibakteriální, antioxidační a antimikrobiální účinky. Výzkumy dokonce ukázaly, že pomáhá snižovat cukr v krvi a naopak zvyšovat inzulin. Navíc je přírodní a méně průmyslově zpracovávaný, než je tomu u cukru.

Lidé s diabetem by měli med do svého jídelníčku přidávat postupně, nejdříve je potřeba zjistit, jak tělo na med reaguje. I když je med zdraví prospěšný, je třeba pamatovat na to, že se stále jedná o sladidlo, proto si ho dopřávejte v malém množství.

Zdroj: Co jíst a nejíst při cukrovce
Zveřejněno: 6.11.2018